Snögubbedramtik !!

Varje måndagsmorgon tar jag mig ner till mitt Gym ITRIM för att köra mitt
vanliga träningspass.
Så gjorde jag även i måndags den 2 mars. Eftersom det varit ganska blött
och isigt här i Uppsala under några dagar så bestämde jag mig för att ta
mig ner till sta´n per buss. Träningslokalen ligger centralt nere i city.
På vägen dit passerar bussen förbi Carolina Rediviva det gamla
Universitets biblioteket.
När bussen är på väg ner för Carolina-backen, så har jag alltid
Slottsparken på höger sida. När jag förstrött slängde en blick ut i
parken, hajade jag till.
Där på det snötäckta gräset stod en stor grupp av snögubbar alla
i olika storlekar och modeller.
Två av de största "gubbarna" höll var sina stora plakat i i de snöiga
armarna.
På det ena stod det ROPEN SKALLA - VI VILL VA´ KALLA !!
På det andra stod det : SNÖGUBBAR KRÄVER - VANLIGT VÄDER !!
De som hade skapat detta  underfundiga, annorlunda och roliga demonstrationståg
måste ha haft hjärtligt roligt, när de skapade dessa gubbar.
De största "gubbarna" var klädda i hatt och halsduk.
Saker och ting händer i Uppsala också, som bryter vardagstristessen.
Se och gläds åt dessa snögubbars demonstration !!!
Peterdenstore som skrattade högt och hjärtligt åt detta prov på skaparlynne, he,he, he !!



SNÖGUBBE- DEMONSTRATION !!!


Kommentarer
Postat av: Sylvia

Måste ha varit en härlig syn. Studentspex med glimten i ögat.

2009-03-06 @ 22:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback