Söndagsstämning !!



Kylan biter kinden
Vasst och narigt, må du tro !
Ger min näsa dropp !



Solens ljus, värmer.
Inger hopp om våren, nu !
Dropperi från taken.


Talgoxen kvittrar.
Talar om våren i spåren.
Ljusare tider nu.


Katten spinner gott.

Vilar i knäet mitt.

Allt blir still så.




Katten sitter här.
Spinner gott
Trivs med livet sitt




Skatan bygger bo.
Har bråda tider nu, då !
Ingen rast och ro.



I morgonväkten.
Färgas molnen rosa.
Vackert guld i kant.



Luften klar och ren.
Lätt att andas blir det då.
Bättre att leva.


Maten här är god.

Den ger hälsa, kraft och mod.

Låt dig väl smaka !



Goda Vänner.

Vill, jag nog gärna ha.

Trivs med livet då !



Detta är några korta stroffer på denna söndagseftermiddag.

I går såg det ut att gå mot vår.

I morse när jag tittade ut genom fönstret.

Var  hela marken och träden klädda i vitt.

Peterdenstore, som längtar efter våren nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback