LIVSDRÖMMEN.

LIVSDRÖMMEN, del 1.
När jag vaknade denna morgon, var jag fylld av nattens intensiva
drömmar. De ville inte släppa taget om mina tankar. Gång på
gång kom jag på mig själv, vara kvar i den värld jag då mött.
När jag hade lagt mig till ro för natten, hade genast öppnats
en dörr inom mig.



Jag steg ut i ett somrigt landskap. Träden var härligt gröna.
På marken här och var omkring mig växte blommor, såsom
gullvivor, blåklockor, liljekonvaljer och även någr förgätmigejer
här och var.
Gräste var saftigt sommargrönt.








Jag vandrade nu omkring i denna lummiga skog, en stund.
Fåglars kvitter hördes nu och humlor surrade omkring i gräset
sökande nektar ur blommorna.





Jag kände en lätt förvirring men också en förunderlig frihets-
känsla. Var, var jag ?
Jag såg en liten smal stig, slingra sig upp genom en ekdunge,
litet längre bort. Mina lätta fötter fann den och började följa den.
Nyfiken på vart den skulle ta dem.


Jag kom nu upp på en grön kulle och såg ut över ett vidunderligt
vackert landskap. Längre bort vid horisonten skymtade jag en lustig
kupol, som höjde sig över skogen.



Nu vaknade en längtan inom mig  att få komma dit. Byggnaden
utövade en särskild lockelse på mig. Dit måste jag få komma !!
(Fortsättning följer !! )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback