Dramatik i Uppsala !!

Dramatik i Uppsala.


Kära vänner !
Här händer stora saker i Uppsala. På tisdag morgon 18 nov. skulle

jag t a en omgång på mitt Gym som vanligt. Innan gymet, smet jag in på mitt

stam-fik Landings, som ligger på Forum-torget i närheten av Åhléns-varuhuset,    
för att få mitt förmiddagskaffe innan gymet.






None
Efter ca en timme, när jag kommer ut från Landings , har hela gatubilden för-
ändrats. Passagen bort till Stora Torget var avspärrad, åt andra hållet var också avspärrat.
Poliser patrullerade på båda sidorna av avspärrningarna.
För att komma till mitt Gym på Itrim fick jag gå runt hela kvarteret.
Ingen upplyste om vad som hänt !!
En ung man hade dykt upp med en väska i handen. Ur den hade han tagit upp en
stor slägga. Dennna måttade han ett hårt slag mot SEB-bankens stora glasfönster ,som
splittrats. Han hade stegat in där och vidare in  i ett undanskymmt förråd. Där tog han
sedan ut ett par Penningkassetter. Därefter försvann han ut runt hörnet av bankhuset.
Där hade han en moped stående, som han försvann iväg på.




None
Väktaren som befunnit sig inne i banklokalen vågade inte stoppa honom éftersom
han såg ut att bära på en pistol.
Utanför det stora fönstret hade den unge mannan lämnat en kartong, på vilken ordet
Bomb stod att läsa. Panik !! Panik !!
Efter, att polisen beskjutit den och undersökt den ,visade det sig att den var tom.
Hela kvarteret var avspärrat fram till klockan 14:00 ca.







None
Dagen efter den 19 nov. skulle jag besöka vårt fina stadsbibliotek i ett ärende.
På vägen dit gjorde jag en snabbvisit på H&M, som ligger efter gågatan, på vägen till
Stadsbiblioteket. Helt plötsligt när jag går där, så slocknar ljuset och alla kassorna
blev strömlösa. Jag fick hjälp av butikspersonalen att ta mig ut via nödutgången.
När jag kom ut på gatan, visade det sig ,att hela kvarteret var mörkt där omkring.
När något händer i Uppsala så gör det ,det med besked
None

Dramatik i kubik i lilla idyllen Uppsala.
Detta är skrivet av
Peterdenstore


Kommentarer
Postat av: Sylvia

Kors vad det händer mycket i Uppsala. Och du råkar vara på plats vid bägge tillfällena. Det har varit intressant att läsa din lilla följetong om din tid på äldrboendet. En verklighet som allt för många värjer sig mot. Det verkar ändå ha varit ett bra äldreboende du jobbade på.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback