Japanska dikter.

Nu var det länge sedan jag skrev på min bloggsida. Jag har helt enkelt inte haft någon inspiration.

Nu kommer här några japanska Haiku-dikter som jag satt ihop alldeles själv.


image137


Vintern kom med snö.

naturen blev vit ren och ljus,

balansen åter.
image138

Den stannade en stund,

hastade iväg, nästa sekund

vidare och vidare.


image139

Solens strålars ljus,

värmer allt mera nu.

Våren anas idag.


image140

Jag mötte kaninen

i mörkret, rädd och skygg

Var  hör du hemma ?

image141


Katten ligger här då,

sover väl i godan ro.

Tänk att stillna så !


image142

Klockan tickar så,

mäter tidens gång, ju

När når den dörren då.



Jag packar patroner

Det går med sådan hast.

Här gives ej rast.


Kommentarer
Postat av: Sylvia

Vad duktig du är. Fina dikter med mycket humor. När min inspiration tryter, då kommer tydligen din tillbaka.

Postat av: Ingegerd

Åh, så vackra dikter! Fina bilder som passar till.
Det var kul att Du fått inspirationen tillbaka!

Postat av: Johan

Hej!

Jag är engagerad i en sida som heter Silvergen.org och undrar om du inte skulle vara intresserad av att lägga en kopia av din blogg hos oss med? Jag tror våra besökare skulle uppskatta det! Kika gärna på www.silvergen.org och se vad du tycker!

MVH / Johan

2008-02-28 @ 11:36:30
URL: http://www.silvergen.org
Postat av: Gardmari

just started reborning and just hooked on as much info as poss; thank you

2008-08-28 @ 13:40:12
URL: http://gardmari.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback