Nyårsväder !!

JA. NU ÄR DET VERKLIGEN VINTER HÄR I UPPSALA.
 TEMPERATUREN LIGGER RUNT 12-13 GRADER.
LUFTEN ÄR ALLDELES KLAR, HÖG OCH REN.
SOLEN GLITTRAR OCH GLÄNSER PÅ DET LILLA SNÖLAGER
SOM ,TROTS ALLT, LIGGER DÄR PÅ GRÄSMATTORNA.









FÖR EN DRYG TIMME SEDAN VAR JAG UTE PÅ EN HÄRLIG SKOGSPROMENAD.
VÄL PÅPÄLSAD OCH MED BRODDAR PÅ SKORNA.
VI HAR EN UNDERBAR SKOG I NÄRHETEN DÄR JAG BOR SOM HETER "STADSSKOGEN" OCH NUMERA
ÄR NATURRESERVA








OCH OM DRYGT 12 TIMMAR SKALL ETT NYTT ÅR GÖRA SITT INTÅG.
I SKOGEN GLITTRADE SOLEN PÅ DE SNÖDEKORERADE TRÄDEN.






UNDERBART STÄMNINGSFULLT.
HA EN RIKTIGT UNDERBAR NYÅRSHELG PÅ ER ALLA SOM LÄSER DET HÄR,
FÖR DET TÄNKER JAG HA.
PETERDENSTORE & MORRGAN-KISSE I UPPSALA


Kommentarer
Postat av: Sylvia

Du har lyckats hitta fina bilder som illustrerar stämningen i din text.

Ja det är verkligen vackert ute nu, rimfrosten och solen som bryter fram mitt på dagen. Som hundägare känns det ändå inte som jag kan utnyttja det härliga vädret fullt ut - vi har alldeles för mycket ungdomar som driver runt med smällare och annat. Rocky är speciellt rädd för knallarna men om någon kastar en smällare alldeles intill honom kan han ju bli rädd för livt. Många av hans kompisar tillbringar dygnen före och efter nyår längst in i någon garderob darrande av rädsla.

Ett härligt och utvecklande år 2009 önskar jag dig av hela mitt hjärta.

Kram Sylvia

Postat av: Dulsinea

Väldigt vackra bilder, blev helt fasinerad av den med den flygande anden.Den är ju tredeminsionell!!

Hälsn. Dulsinea.

hittade dig hos pantersylvia.

2009-02-06 @ 17:04:02
URL: http://gogunon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback