Våryra!!

                                                                122885-91

                Katten spinner tyst.
               
                Lägger sig att sova nu.

               Låter all oro fara.



                                  122885-92

Fjärilen flyger.


Lätt på sina fina vingar.


Låter vinden gå.


                                          122885-94


            Fågeln har brådska.


           Mycket skall bestyras nu.


          Hinner knappt andas.


                                                 122885-93

                                                 Ekorr´n kilar upp.

                                                Bygger bo i holken där.

                                               Ingen rast, ingen ro.

 
           122885-88


           Jag ligger i gräset.


          Ser all yran omkring mig.

       

         Att få vara med om detta !


Kommentarer
Postat av: Sylvia

Jag tycker mycket om dina kortdikter. Är det enligt den japanska traditionen (som jag inte kommer på namnet på just nu)?

Postat av: Susanna Dahlberg

HEj du....

Vi har inte hunnit prata på msn på sista. Hoppas allt är bra med dig och att allt går bra på jobbet och itrim....du har inte bloggat på länge....
kram

2007-05-08 @ 13:46:44
Postat av: Junitjej

I mitt klassrum har vi levande fjärilar. Läs under kategorin NTA.

2007-05-09 @ 06:37:14
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback