Ögondiagnostik m.m.

Uppsala 2006-12-15

Igår torsdag 14 december var jag kallad till Ögonmottagningen på Akademiska sjukhuset
här i Uppsala. Nu skulle det bli fortsatt laserbehandling. Efter en nogrann undersökning
visade det sig att min syn klart försämrats på mitt vänstra öga och detta berodde på att det
hade uppstått blödningar och då kan man inte behhandla med laser, så jag får en ny kallelse framledes.

När det gäller arbetet så är det så, har jag fått veta, att går man på aktivitetsgaranti som jag gör då
har jag inte rätt att tacka nej till något erbjudet arbete som Samhall anvisar mig. Skulle det visa sig
att hälsan inte skulle klara detta arbete, då skall man kunna visa upp ett godtagbart lä'karintyg från sin
läkare.Röda korset har två verksamheter, ett som heter Träffpunkten, som är till för nysvenskar som
behöve stöd och hjälp både till samtal och hjälp till sysselsättning,dessutomhar de Bikupeverksamhen.
I nuläget fanns det dock ingen plats där och det är heller inte att betrakta som ett arbete utan sysselsättning.
Jag har fått ett erbjudande om att packa datapatroner på ett annat företag. Där ingår också andra saker att
packa. här jobbar inte så många och manarbetar mer självständigt. Detta är jag tvungen att tacka ja till och får göra det bästa av situationen.

Peterdenstore

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Tråkigt med dit öga. När skall du börja nya jobbet? Ser du tillräckligt bra för att kunna sköta jobbet?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback