Ögondiagnostik, m.m.

Uppsala 2006-12-02

I går på fredag den 1 december var jag på Ögonmottagningen. Jag var kallad till kl. 10:00
När jag väl var där och inne hos den kvinnliga läkaren, gjorde hon nya undersökningar för att
kolla läget. Det grumlig hade enligt henne lättat litet. Hon kallade in en nätkirurug som också fick
kolla situationen. Sedan meddelar hon mig att det blir laserbehandlingar och de skall börja nu.
Laserbehandlingar är något som jag altid har kännt mig avog till, så det var med stor motvilja
jag följde med henne till laserrummet. Därefter droppade hon bedövnngsdroppar i mitt vänstra öga
och bar mig att sitta ner i stolen och lägga hakan och pannan mot stödet. Jag var mycket skraj nu.
Några hade sagt till mig att det skulle göra ont. Döm om min glädje och förvåning, det känndes inte
ett dugg. Hon höll väl på i ca 20 minuter sedan var det hela över.
Jag skulle få en kallelse om ca 14 dagar så skulle vi fortsätta behandlingen.
Jag kände en såå stor lättnad att det inte var värre än så här.
Jag tycker det har blivit aningen bättre men det är inte bra, så vi får se.


I dag lördag 2 december hade jag ett ärende ner på sta´n . Ibland när jag är på sta´n och det är
mellanmålsdags brukar jag slinka in på Landings konditori ( i mitt tycke det bästa i Uppsala)
Vad får jag se när jag kommer dit. Jo, de serverar Semlor lagom till advent som ju
är på söndag. Nu hade de valt att blanda saffran i bulldegen. Landings konditori är kända för
att börja väldigt tidigt med semlorna. En given succé eftersom det är mina favoriter.
Så det blev en mycket angenäm Lördag i advent trots regnet och rusket
På tal om tvätta och städa så är tvätta det värsta jag vet. Jag hade bokat in tvättning i dag lördag den 2 december
men på morgonen kände jag att jag vill inte tvätta idag. Då säger mina Buddhor ja men skynda dig ner i tvättstugan och bok in en ny dag i veckan som kommer. Sagt och gjort jag hittade en ny tid på onsdag förmiddag. Det här var tredje gången jag bokade om tiden .
Peter den store

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Oh vad jag känner igen mig! Det kan bli både 2-3 ombokningar för mig också.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback