Ny novell

Motorcykelkärlek.

Det var en härlig sommarmorgon i Juli. Jag hade fått jobb på ett hotell /restaurant
i Osby i Skåne under sommaren, men från och med idag och en vecka framåt skulle
jag få vara ledig.
Nu skulle jag få tillbringa min lediga vecka tillsammans med Anders som också lyckats göra sig ledig.
Han skulle komma och hämta mig vid hotellet där jag också bodde, klockan nio. Mer hade han inte sagt
när han ringde.
Jag hörde en tutsignal nedanför mitt fönster och tittade nyfiket ut. Där stod han nu och tittade leende upp
på mig, glatt vinkande.
Jag tog min fullpackade ryggsäck, sa hejdå till min kompisar och rusade ner för trappan och ner på gatan.
Vilken överraskning! Döm om min förvåning när jag såg hans "sprillans" nya Harley Davidson, som blänkte
och glittrade i solen. Mörkt röd och med krom som blixtrade i solen.
Han gav mig en kärleksfull och innerlig kram och kyss. Sedan tog han min ryggsäck och lade ner den i
en box som hängde vid sidan och räckte därefter fram en röd hjälm, att sätta på mitt huvud.
"Sätt på dig hjälmen och upp på bågen så sticker vi, raring. Dagen är ung och vi har en hel vecka framför oss.
Det här kom att bli en av de finaste minnena i mitt liv. Jag blir fortfarande varm inombords när jag tänker på den sommaren.
Peterdenstore

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Jag gillar när berättelser är skrivna i jagform. Blir en annan närvaro då.
Vill du ha sällskap på Haseludden har jag ett klipp kvar på mitt kort.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback